Betreft: Het Woord
Reactie van een
lezer (Ron) uit Engelssprekend land
Ron: Ik heb de verkorte Engelse versie van het Grote Johannes Evangelie
herlezen, omdat de complete versie ingekort werd en we hebben vanwege ons
huisverkoop ook de meeste van onze boeken daarom opgeslagen. Ik heb geprobeerd
om die referenties op te zoeken, maar deze ontbraken bij de huidige ingekorte
versie, die ik nu aan het lezen ben. Jouw beoordeling van Roque Rojas was niet
in overeenstemming met de kennis die we hebben van Lorber [die volgens Jezus
lui was!], en Mayerhofer en Leopold Engel en alle schrijvers van het Oude en
Nieuwe Testament en alle andere mensen, die het Woord van Jezus hebben
ontvangen. Ik geloof sterk in Johan 1:1: ,in het begin was het Woord en het
Woord was bij God en het Woord was God.’
Via Jakob Lorber
verklaarde Jezus dat zowel David als Salomo voeten van leem hadden die slecht
gleden. Jezus koos veel mensen om Hem te volgen, vooral die arm en nederig
waren. Ik zou graag willen dat je het derde Testament leest en dan commentaar
geeft op de waarde ervan, niet echter de karakters beschrijft van de schrijvers
of ontvangers van het Woord. Meer mensen dan Rojas ontvangen het Woord
gedurende een periode van 84 jaar. Alle originelen verdwenen, voordat Jezus in
1950 daarmee klaar was. Ga jij ook over hen oordelen?! Nu, ik bekritiseer niet jouw prachtige werk
omtrent de bevordering en verspreiding van Lorbers Geschriften [het Woord] maar
bij het lezen van het Derde Testament zie ik, dat het de andere Testamenten en
de twaalf geboden volgt, zoals Jezus ons dit geboden heeft. De geestelijkheid
[spiritualiteit] staat voorop, maar niet de Godsdienst op zichzelf en het is
doordrenkt in alle pagina’s als de belangrijkste van alle werken (het Woord)
zoals dat van Lorber.
Antwoord
Niet alleen ik, Gerard, maar alle
vrienden van de NO via Jakob Lorber geloven 100% "in het begin was het
Woord en het Woord was bij God en God Zelf was het Woord!’ Wat een
"woord" is, dat vertelt de Heer ons via Jakob Lorber, namelijk ...
een woord is een uitgesproken gedachte.
Zolang het goddelijke Woord nog niet
is uitgesproken, rust het in het hart van God voor beschouwing als diens
gedachte. Zodra deze goddelijke gedachte door de wijsheid van de Schepper wordt
vrijgegeven, treedt de gedachte binnen als "woord" en tegelijkertijd
als daad in een scheppende realiteit. Dus, de gehele schepping, is zowel
geestelijk en materieel ontwikkeld, zij is het "Woord" of de
oorspronkelijke gedachte in God, dus God Zelf.
Mocht je alleen maar de verkorte
versie van het Gr. Joh. Evang. hebben, rechercheer dan op Google naar de
volledige Engelse versie onder "Jakob Lorber English - Australia",
het bevat het gehele evangelie op onverkorte wijze.
Wat je bedoelt met Davids en
Salomo’s leemachtige voeten, is me niet duidelijk, en blijkbaar wilde je te
kennen geven, dat zelfs deze dienaren van de Heer niet volmaakt waren.
Ik wil je helemaal niet overtuigen
en je zult de liefde van God vanzelf in de Lorber-geschriften vinden, als je
het uitvoerig leest. Misschien merk je dan ook de gebreken op in Roja’s
geschriften, die ik overigens volledig gelezen heb.
Ik oordeel niet (als rechter) over
Roja of anderen, maar geef alleen mijn menselijke mening weer, en het JLB is in
de eerste plaats gewijd aan Jakob Lorber en aanverwante media (zoals Leopold
Engel en Mayerhofer). Sta mij alstublieft toe, dat ik mij meer aangetrokken
voel tot deze openbaringsboodschappers, dan tot de doorgeefboden in Mexico
.....
Zou ik zelf een vergelijking willen
vinden tussen Rojas en Lorber, dan zou dat hetzelfde zijn als het geloof van
Petrus met de liefde van Johannes (vandaar dieper en vollediger).
G.
UpToDate 2024-2025