‘Mensen, wordt toch eindelijk wakker!’
door
Klaus Opitz
Zoals bekend wordt de zogenaamde Nieuwe Openbaring
vertegenwoordigd door drie schrijvers die Jezus Zelf heeft aangesteld: Jakob Lorber, Leopold
Engel (GEJ Band 11) en Gottfried Mayerhofer.
‘Mensen, wakker
worden!’, schreef een Lorbervriend, waarmee hij Gottfried Mayerhofer en Leopold
Engel bedoelde:
‘Mayerhofer is een vermomde
volgeling van de katholieke kerk en bewonderaar van de zonnecultus van
Simon Magus!" "Hij herleeft de oude
BAALSKULT!!! Enz., enz. - "En Leopold Engel is van hetzelfde kaliber!’...
Wat valt er nog
meer te zeggen over zulke ongedifferentieerde uitspraken? Laten we beginnen met
de kerk.
Ondanks alle
kritiek van Jezus op de katholieke kerk zegt Jezus ook via Jakob
Lorber:
‘Het is wel waar dat er in de
rooms-katholieke kerk duizenderlei grove misbruiken bestaan. Maar er is toch
ook veel goeds, want men preekt daar liefde
en deemoed. En als iemand dat alleen navolgt, zal hij niet verloren gaan.‘ [Aarde en Maan, hfdst.
73:5]
‚Ik voeg er
echter aan toe dat ik hem met boze ogen zal aankijken die zijn aardse moeder
van geloof zal verlaten, en op een dag zal het hem niet veel beter afgaan dan
voor een waanzinnige zelfmoord. Want aangezien je een lichaam hebt
waardoor de eerste indrukken de ziel bereiken en voeden, moet er ook een
buitenste voorraadkamer zijn, die de uiterlijke kerk is, zodat je slechte
lichaam er doorheen kan worden gebroken en verwerkt als een kind in de
baarmoeder. Maar wie te vroeg de moederschoot verlaat, zegt wat er van zo
iemand zal of kan worden?’
– ‘Gehoorzaamheid
en nederigheid is de voeding van de ziel voor de wedergeboorte van de geest. Maar als de Romeinen je zulke dingen leren,
en dat heel voortreffelijk, wat drijft je dan weg van je lichaam, moeder des geloofs?‘ –…[HiG.03_40.08.15,05]
‚Dus iedereen
blijft trouw aan zijn kerk, en laat een Romein 99 keer door Mij gezegend
worden, als hij in gehoorzaamheid met zijn kerk overeenkomt, en alle anderen
slechts één keer, aangezien hij een
egocentrische is oordeel, want geen nederigheid en verschrikkelijk weinig
liefde. Voorwaar, Ik zeg je, het zal voor niemand gemakkelijk zijn om
tot Mijn levende Woord te komen in een andere sekte dan in de Roomse Kerk, waar gehoorzaamheid en de uiterste nederigheid met hoofd
en nek naar Mijn wil wordt gepredikt. Maar wat de ceremoniën in haar betreft, niemand zou er door beledigd
moeten worden; Want daar is alles levend
voor de levenden, alles puur voor de reinen, alles
goed voor de gehoorzame en alles heilig voor de nederigen.
Alleen een zeug rolt in de modder en graaft in zijn eigen mest op zoek naar de
lucht van het leven. En
zo zullen de doden alles dood en vol vuil vinden, terwijl de pure er met heel
andere ogen uitziet.‘ [HiG.03_40.08.15,06]
Maar belangrijker is de helemaal niet nieuwe vraag over
een daadwerkelijke benoeming van Gottfried Mayerhofer en Leopold Engel.
Hoe kunnen we, afgezien van de fundamentele
overeenstemming over de inhoud bewijzen, dat Gottfried Mayerhofer en Leopold Engel eigenlijk schriftgeleerden waren die door Jezus
werden geroepen?
Hier zijn enkele basiscitaten
en opmerkingen, te beginnen met Gottfried Mayerhofer:
Ter nagedachtenis
‘De echte Jezus noemde Gottfried Mayerhofer (GM, 1807-1877) als schrijfknecht en
dicteerde hem 5 boekdelen: ‘Predikingen van
de Heer’ (PdH) (53 zondagspreken van de echte
Jezus, gebaseerd op de evangelieteksten van de oude kerkpericopes)
/ ‘geheimen van het leven’ (Lg) / ‘geheimen van de schepping’ ( Sg) / ‘Lebensgarten’ (Lga) / ‘Festgarten’ (Fga).” (WS)
Net als Jakob Lorber getuigde Jezus zelf ook van de authenticiteit van
zijn dictaten aan Gottfried Mayerhofer
en Leopold Engel:
1.
Jezus: ‘Zie je, mijn zoon (Gottfried Mayerhofer), Ik heb
je gekozen om een kleine groep mensen geestelijk op te voeden,
juist omdat ten eerste je eigen hart lange tijd goede grond is geweest om Mijn
woord te ontvangen en ten tweede omdat jij, met jouw kennis jij voor Mij een
handig hulpmiddel bent om anderen door jou te winnen.’
‘Tot nu toe heb jij je plicht gedaan, voor zover het je
eigen sociale positie en andere omstandigheden toestonden, heb je het zaadje
gezaaid; maar zoals Ik eens in een gelijkenis zei, het zaad zal deels op goede
grond vallen, deels onder doornen, deels op steenachtige grond en zal worden
verslonden door de vogels en dus van nut zijn voor laatstgenoemden, zal het
echter niet de juiste vrucht brengen.’
‘Zo is het
ook met jouw klein hoopje [mensen], want Ik vind daar weinig goede grond,
weinig gelovigen zelfs en weinigen die Mijn woord opnemen zoals
Ik het jou in de pen dicteer of zoals allen een woord uit
Mijn mond zou moeten opnemen, dat als een geestelijk woord alleen geestelijk moet worden
begrepen. Het verlangen naar het
nieuwe heerst nog steeds onder velen, terwijl alles wat je al is gegeven niet
alleen voor jou maar voor duizend generaties voldoende zal zijn om te laten zien hoe jullie Bijbel, en
vooral het Nieuwe Testament, schatten bevat die nog lang niet te
doorgronden zijn, waarvan Ik jullie van tijd tot tijd Zelf bewijzen
daarvoor heb gegeven, en hoe weinig
jullie de inhoud ervan begrijpen of bevatten kunt.’
(Uit: Gottfried Mayerhofer,
"Een Woord voor allen" ("Levenstuin").
Zie ook de tekst op www.JESUS2030.de, de linkermarge onder “gebed,
meditatie en gezondheid (1), Thema “Voorlichting over de levenskunst” (Sectie
3)
2. Tekst van Gottfried
Mayerhofer
‘De religie van de toekomst’:
Jezus: ‘Kijk, mijn zoon (Gottfried Mayerhofer), Ik
gebruik je al jaren om de wereld zoals je die ziet zichtbaar uit te leggen.
Veel verklaringen hebben menig zoekende ziel door je pen bereikt. Ik
onthulde de sluier van de
"scheppinggeheimen" voor jou, net zoals jouw voorganger je veel dingen heeft nagelaten in dit beroep (Jakob Lorber). Ik vestigde je aandacht op het belang van veel
dingen die in jouw ogen onbeduidend leken. Dit alles gebeurde, zodat voedsel of
‘brood van de hemel' voor iedereen
beschikbaar is volgens zijn behoeften en volgens zijn individualiteit, die hij
moet selecteren en vervolgens moet genieten, om tenslotte zichzelf, de wereld en door beide uiteindelijk te
herkennen om van Mij te leren houden.’
(Uit: Gottfried Mayerhofer, "De religie van de toekomst (1)"
("Lebensgarten").
Zie ook de tekst op www.JESUS2030.de,
linkermarge onder "Religies / Kerken (1)".
3. Tekst van Gottfried Mayerhofer
"Levensgeheimen":
‘Maar jullie hoeven allemaal niet te denken dat Ik hem
(Gottfried Mayerhofer) als
Mijn schrijver heb gekozen vanwege zijn speciale morele kwaliteiten, alsof
hij beter was dan jullie. Helemaal niet, Ik koos hem omdat zijn omstandigheden
hem meer tijd geven, zijn kennis meer aan Mij aanpassen om hogere verklaringen
te ontwikkelen die een ander niet zou kunnen bevatten; maar vanwege zijn morele
waarde en zijn vertrouwen in Mij, is hij niet beter af dan velen van jullie. Om
dezelfde reden hoeven jullie niet te geloven dat wanneer hij jullie vergadering
betreedt dat Ik bij hem ben, jullie hem een toewijding zou
betonen die ver buiten zijn rijk ligt. Het
is als een vader die aan zijn kinderen schrijft, hij is slechts de pen of de
bemiddelaar, meer niet! Als je een lieve brief ontvangt, waar verlang je
dan naar als je hem leest? Zeker niet volgens de pen waarmee de brief is geschreven,
maar volgens de auteur zelf.’ (Jezus).
‘Zo is ook hij een mens, zoals jullie allemaal, met zijn
zwakheden en gebreken, met zijn wensen en zorgen; hij worstelt ook dagelijks om
van dit alles af te komen, hij vraagt Mij ook vaak om uit het
tranendal te worden geroepen en toont daarmee, net als jullie allemaal, dat hij
heel weinig vertrouwen in Mij heeft en veel meer zou moeten hebben. Je ziet aan
dit alles dat overal zwak geloof het
belangrijkste gebrek in jullie is en
het belangrijkste obstakel voor jullie vooruitgang.’ (Lg.01_010,01 /
geheimen van het leven, pagina 68)
"Om in alles zeker te zijn, geloof Mij alleen, luister gewoon naar
Mijn stem in je hart, die bedriegt niet en laat je niet misleiden door slimme
uitleggers van Mijn Woord die alleen hun eigen belangen volgen." (Lg. 01_010,01 ev /
Geheimen van het leven, pagina 68)
De Heer dicteerde Gottfried Mayerhofer in "Predikingen van de Heer", "De Heer en zijn
kinderen":
Jezus: ‘Weten jullie, waarom Ik nu zelf door Mijn knechten en schrijvers (dus meerdere: Jakob Lorber, Leopold Engel, Gottfried Mayerhofer) Mijn wil aan jullie meedeel?’
‘De oorzaak, waarom sedert verscheiden
jaren Mijn directe mededelingen
rijkelijker vloeien dan in vroegere tijden, en dat Ik jullie zoveel hemelsbrood
geef als sinds Mijn wandel op aarde nog
nooit is gebeurd, is deze, dat juist nu het tijdstip nadert waarop de wereld
haar hoogtepunt in dwaling en in het afwijken van Mijn scheppingsdoel zal
bereiken.’
‘Opdat nu - temeer
daar dit voorwaarde is voor Mijn wederkomst
- niet alle mensen verloren gaan, heb Ik bepaald, dat van nu af aan enkelen [dus meerdere], zoals eens Mijn discipelen, Mijn woord en leer onvervalst zullen
ontvangen, niet versluierd zoals bij de profeten, maar helder en begrijpelijk,
zoals Mijn discipelen het eens aan de volkeren leerden.’
‘Daar was het verspreiden van de leer moeilijker;
tegenwoordig is echter door de uitvinding van de boekdrukkunst het verspreiden
van Mijn leer veel gemakkelijker, zodat overal waar de duisternis van de
wereldlijke macht zich wil doen gelden, het schijnsel van Mijn eeuwig liefde -
en genadelicht kan doordringen.‘
‘Ik wil nu de ongelovigen de ogen openen en de
letterknechten van Mijn Bijbel de eigenlijke zin duidelijk maken, opdat niemand
zich zou kunnen verontschuldigen, als zou hij er niets van geweten hebben en
Mij door deze uitspraak zou willen beschuldigen, terwijl de hele schuld toch op
hemzelf zal vallen.’
‘Daarom wees sterk, gij weinigen, die verspreid in
verschillende landstreken Mijn parels nog in eigen hart bewaren! Vertrouw op Mij! Ik woon bij en in
jullie. Ik zal jullie leiden en niet
verlaten, zolang jullie Mij liefhebben en Mijn woord onderhoudt. Jullie heb
Ik alles - Mijn Ik, Mijn schepping en de
menselijke verhouding tot beide - met veel woorden duidelijk laten zien.’
‘Voor jullie is er
geen reden tot verontschuldiging, als zouden jullie er niet van geweten hebben.
Alleen één ding is bij menigeen van jullie nog het geval, dat zij Mijn woord
niet in de meest diepe geestelijke zin opvatten. Maar daartoe zal Ik jullie wel Mijn Trooster en Heilige
Geest in de vorm van bittere ervaringen
en twijfels zenden, om ook deze laatste schaduwzijde uit de harten van de
Mij toegewijden te verwijderen; want wie geroepen is
om eens op anderen in te werken, die moet standvastig zijn in zichzelf en
precies weten, wat hij heeft te doen en te laten.’
‘Mijn woorden zijn eenvoudig en duidelijk, maar de
eigenliefde van vertalers en valse uitleggers mag er niet bij zijn; want anders zou
door jullie veel verontschuldigd worden, wat bij Mij niet kan worden vergeven.
Daarom onderzoek jezelf grondig! Onthoud goed: Ik maak geen gekheid met jullie en wil ook niet dat jullie alleen
dan met Mij omgaan, wanneer het je toevallig uitkomt!’
‘Het leven is ernstig en Mijn zaak heilig! Achter dit vluchtige, aardse schijnleven staat een eeuwig, waar leven, waarin geen
uitvluchten, geen verontschuldigingen kunnen en mogen gelden; want het is het rijk van de ware God, die slechts één waarheid kent en de liefde tot haar.’
‘Doe daarom een poging om Mij lief te hebben en Mijn
woord te onderhouden! Jullie bewijzen jezelf daarmee de grootste dienst; want jullie behalen door deze liefde het
rustgevend bewustzijn van een edele daad, van een betere positie en een
gemakkelijker vooruitgang in het hiernamaals.’
‘Ik ben geen streng Rechter, geen toornende God en wil
dat ook niet zijn. Ik ben - zoals Ik het jullie vaak heb gezegd - een
liefhebbende Vader, een vooruitziende Herder, die Zijn schapen op goede
weidegrond zou willen voeren, ver weg van die streken, waar afgronden of andere
hindernissen hun geestelijk leven in gevaar zouden kunnen brengen.’
‘Ik wil alleen het goede, omdat Ik de
Goedheid zelf ben! Ik wil alleen liefde, omdat Ik de Liefde zelf ben en Ik wil
jullie tot geestelijke, hogere wezens
maken, omdat Ik als het hoogste geestelijke Wezen zelf alleen zulke kinderen om
Mij heen zou willen hebben, die Mij en Mijn rijk eer aandoen en hun vrede en
vreugde alleen in Mij zoeken.’
‘Hiervan getuigt het woord, dat Ik eens tegen Mijn
discipelen sprak: "Wie Mij
liefheeft, die zal Mijn woord onderhouden!" Onderhoud dus Mijn woord en maak u Mijn liefde waardig, en dit
woord in het evangelie is ook aan u vervuld! Amen.’ [Predikingen van de Heer,
hfdst.26:20 e.v]
‘Voor verdere opmerkingen van Jezus over Gottfried Mayerhofer zie ook www.JESUS2030.de, de linkerzijbalk onder "Gebed
/ Meditatie / Gezondheid (1)", onderwerp "Geloof, Vertrouwen,
Vaste hoop.’
Over de benoeming van Leopold
Engel
Ter nagedachtenis
‘De echte Jezus noemde Leopold
Engel (LE, 1858-1931) als schrijver en dicteerde hem het 11e deel van
het Grote Evangelie (11. GEJ,
één deel), (alle daden en toespraken van Jezus een half jaar eerder voor Zijn
kruisiging en tijdens zijn lijdensweg).’ (WS)
Hoewel Leopold Engel niet
bij naam wordt genoemd in ‘Johannes,
het Grote Evangelie’, deel 11, zijn
de verwijzingen naar de schrijver niet mis te verstaan. Zie ook het
bijbehorende voorwoord.
"Jezus had Jakob Lorber in
1840 gewekt en na vele andere werken vanaf 2 augustus 1851 gaf Hij hem alles (zonder het laatste half jaar met de
voorbereiding van de lijdensweg in Ephrem en zonder
het gebeuren van de kruisiging zelf) dat
op dat moment in Zijn aanwezigheid was, gebeurde en gesproken werd, via zijn
hart gezegd, waardoor de eerste tien delen van het Grote Evangelie van Johannes
(1.GEJ tot 10.GEJ) met de pen tot stand kwamen.
Jezus wekte eerst in 1891 Leopold
Engel en alles wat er gebeurde en werd gesproken in Zijn
aanwezigheid en in Zijn laatste zes maanden (Efrem en lijdensweg) werd tegen
Leopold Engel gezegd eveneens via zijn hart met de pen beschreven, waarbij het
11e deel van het Grote Evangelie van Johannes (het 11e GEJ) is ontstaan.” (Wilfried Schlätz)
1. Jezus
door Jakob Lorber in:
‘Johannes, het Grote Evangelie’, deel 4:
‚Toch zal al deze kennis (wat Jezus zei en deed tijdens zijn driejarige
leertijd) niet verloren gaan, en als er
vanaf nu gerekend, duizend en nog niet helemaal duizend jaar verlopen zullen
zijn en Mijn leer bijna geheel begraven zal zijn in het vuil van de materie,
zal Ik in die tijd wel weer mannen (minstens 2: Jakob Lorber en Leopold Engel) opwekken die dat, wat hier door jullie en door Mij besproken werd en wat
gebeurd is, woordelijk zullen opschrijven en in een groot boek zullen doorgeven
aan de wereld, die daardoor in veel gevallen de ogen geopend wordt!‘ (GEJ.04_112,04)
2. Jezus door Jakob Lorber
in ‘Johannes, het Grote Johannes Evangelie, deel 9:
‘Zo zal Ik ook van tijd tot tijd mensen opwekken aan wie
Ik alles wat er nu tijdens Mijn aanwezigheid is, gebeurt en gesproken wordt,
via hun hart in de pen zal geven; wat dan slechts eenmaal geschreven is zal op
een speciale vernuftige manier, die de mensen van die tijd goed zullen kennen,
in de korte tijd van enkele weken en dagen in vele duizenden gelijkluidende
exemplaren vermenigvuldigd en zo onder de mensen gebracht kunnen worden. En aangezien
de mensen in die tijd vrijwel algemeen de kunst van het lezen en schrijven
zullen beheersen, zullen zij die nieuwe boeken [Johannes, het Grote Evangelie] ook zelf kunnen lezen en
begrijpen’. (GEJ.09_094,04)
Zie ook Leopold Engel
Het
voorwoord in 'Johannes, Het Grote
Evangelie van', deel 11 en daaronder
www.JESUS2030.de, linkermarge onder "Kritiek aan de Nieuwe Openbaring?":
Wilfried Schlätz: "Gedachten over 'De
Openbaringen van Johannes', deel 11 door Leopold Engel" en eveneens
van Wilfried Schlätz: 'Zelfs elke Openbaring bevat wel wat
onjuistheden'
Jezus Zelf moedigt ons aan om Zijn leer beter te
begrijpen:
‘Om in het
hart te kunnen denken, moet men zichzelf oefenen. Deze oefening bestaat
in het steeds opnieuw opwekken van de liefde
tot God…’
De stenen des aanstoots verdwijnen naarmate het verstand in het hoofd
verstomt. Dan wordt er niet meer naar bewijzen gevraagd. Want het licht van de
geest verlicht de innerlijke vormen zó, dat ze naar geen enkele kant schaduw
werpen. Daardoor wordt ook alles wat ook maar zweemt naar twijfel, voor eeuwig
uitgebannen.’ (RB.01_035,06)
‘Hier hoeft het iemand niet allemaal
in één keer duidelijk te zijn. Zie je dan niet hoe deze omgeving niet in één
keer vrij van nevel wil worden? Zo gaat het ook met menig antwoord. Een
volledig antwoord maakt de geest traag, omdat hij verder niets meer te vragen
heeft. Is echter het antwoord wat duister, dan wordt de geest uitermate ijverig
om zich daarin weer meer duidelijkheid te verschaffen.’ (RB.01_140:05 = Hemel en
Hel, deel 1-140:5)
‘Want wie een goede leraar wil
zijn moet zijn lessen zo aanbieden, dat zijn leerlingen daarbij steeds veel te
denken en te zoeken hebben, anders maakt hij hen tot luie, trage zoekers naar
allerlei waarheden.’ [GJE5-246:2]
‘Nu jullie dit
allemaal weten, laat je dan niet langer misleiden door zulke muggenspleten
[dubbelzinnigheden], maar word in plaats daarvan ijverige en echte doeners van
het woord, en je zult al snel geen tegenstrijdigheden meer tegenkomen.’ [Hemelse Geschenken, deel 3_42.03.28:20]
[Klaus Opitz 02/22]
Bron: www.jesus2030.de
UpToDate 2024-2025