Vijgenboom Reformatie
Wij ontvingen het
volgende artikel van Wilhelm Erdmann uit Duitsland:
Op 15 December 1843, sprak God-als-Jezus-Christus door
het innerlijke woord tot Jakob Lorber, die in de Duitse taal als dienaar en
schrijfknecht van God over de lering van de Nieuwe Openbaringen werd geïnformeerd,
waarbij ook de vijgenboom– gelijkenis ter sprake kwam uit Lukas 13:6-9. Zie, in
Lukas 13: 6-9, staat een gelijkenis over een man beschreven, die in zijn
wijngaarden een vijgenboom had gepland,
maar dat gedurende drie jaren geen vruchten meer droeg! Ik zeg je: dit beeld bevat voor iedereen
wat groots! Nu is het zijn tijd!
Beschouw
het in jullie zelf, en wel diegene, die dit beeld begrijpt! Deze gelijkenis is
als een geheime, verborgen schat. En zeker voor degene, die hem
vindt! Maar nu is het genoeg! Meer zeg Ik je hier
niet over, en je hoeft daarom ook niet meer te schrijven. Amen.‘ [Zie ook
Hemelse Geschenken, deel 2]
13,6. God-als Jezus-Christus vertelde
hen deze gelijkenis:
er had iemand
een vijgenboom, die in zijn wijngaard werd geplant; en hij kwam en zocht
naar fruit en vond ze niet.
En Hij zei tot de
wijngaardenier: Zie, ik kom nu drie jaren, zoekende de vrucht op deze
vijgenboom, maar Ik vind ze niet; houw hem uit; waartoe beslaat hij ook de
Aarde zonder enige waarde?
Maar hij
antwoordde en zei tot Hem: "Heer, laat hem nog dit jaar staan, totdat ik
hem omgegraven heb en met mest bedekt zal hebben;
13,9. Indien hij vrucht zal voortbrengen, laat hem staan; maar
niet, zo zult gij hem nadien weer uithouwen.
De reformatie van
Martin Luther had tot gevolg, dat zijn geloofsgenoten, die geen
kerkfunctionarissen waren, in de Bijbel mochten lezen. De hervormer Luther nam
van de liberale Joden de godsdienstverordeningen over en leidde het christendom
daarmee in de nieuwe tijd.
In de Lutheriaanse
godsdienst werd, in tegenstelling tot de godsdienst van de liberale joden, ‘het
onze Vader’ samen uitgesproken. De liberale Joden spraken in de godsdienst
verder ‘het onze Vader’ ieder voor zich individueel uit, tot de laatste jood
met zijn bidden klaar was.
Het door elkaar
praten bij het uitspreken van ‘het onze Vader’ toespraak, liet de kinderen
daarop reageren: ‘Waarom spreken de bidders allemaal door elkaar heen?’ Dit
geeft de gelovigen echter een belangrijke gelegenheid de kinderen nu het juiste,
godgevallig bidden te verklaren, zodat
God zegenrijk kan helpen.
Als de gedachten
bij het bidden afdwalen, wordt de mens tot een profeet. Hij bidt eerst verder,
wanneer de profetie ten einde is. Het ‘Onze-Vader-Gebed’ is in de godsdienst
eerst ten einde, wanneer de laatste zijn gebed uitgesproken heeft, zodat er
geen profetie verloren gaat.
Dit
‘Onze-Vader-Gebed’ voorkwam, dat de Joden Lutheranen werden, want de trotse
Luther wilde per se zijn gebruikelijk bidden handhaven. Het kwam tot een
geschil, omdat geen enkele Jood vertellen kon, waarom zij het ‘Onze-Vader’ in een individuele tijd baden.
De Reformatie van
Martin Luther is voor God-als-Jezus-Christus belangrijk, want om de vruchten
van het geloof te plukken, is in de christelijke Bijbel het noodzakelijk, of op
z’n minst in de Evangeliën of de bergprediking te lezen, zodat het geloof de
wijsheid in de zin van God voortbrengt.
Vóór de
Reformatie verdoemde de algemene kerk haar leden, die men rooms-katholiek
noemt, want zij werden retorisch, wanneer zij door hun gewelddadige
machthebbers voor hun zonden geen aflaatbrieven kochten en na de dood naar de
hel werden gestuurd.
De Illuminaten,
die de verklaringsopenbaring van Jakob Lorber toelichten, bezochten de Joodse
godsdienst en wilden voortaan zich met de Luthersen verenigen. Om dit te
realiseren planden ze in 1871 een reformatie 2.0 en dat volgens de gelijkenis
van de vijgenboom.
Daarvoor moesten
drie wereldoorlogen en een naoorlogse periode de reformatie van 2.0 kracht
bijzetten. Een teweeggebrachte 1e wereldoorlog moest het de kerkgenootschappen
mogelijk maken, om de macht van de Tsaren ten val te brengen, waarbij dit land
een vesting van het atheïstische communisme
werd.
De tweedracht
tussen de Britse en de Duitse Rijken moesten gebruikt worden, om deze oorlog
aan te wakkeren. Aan het einde van de oorlog, moest het communisme worden
opgebouwd en toegepast om de andere regeringen en vanwege de godsdiensten, te
verzwakken.
Na de eerste
wereldoorlog wordt de Jezuïetenstaat van Oostenrijk uit de weggeruimd en de
kerkleden, die men rooms-katholiek noemt, mogen zich, zonder door de Staat
bestraft te worden, een Bijbel kopen, hoewel zij hiervoor door pastoren
retorisch naar de hel worden gestuurd.
De opgehitste
geschillen tussen de fascisten en de politieke zionisten doen een 2e wereldoorlog ontstaan.
Het moet zo bestuurd worden, dat het nazidom te gronde wordt gericht en dat het
wereldwijde politieke Zionisme een soevereine Staat in Palestina kan inrichten.
In de tweede
Wereldoorlog moest het internationale communisme sterk genoeg worden, om voor
de godsdienst een gelijkwaardige tegenkracht te zijn, dat dan tegengehouden of
in toom gehouden kon worden tot de tijd, wanneer men het voor de sociale
ontwrichting gebruikte.
Na de tweede
Wereldoorlog mogen de katholieken eindelijk weer in het openbaar de Bijbel
lezen. De "Frankfurter Schule", die de politieke economie van Marx
verbindt aan een kritische theorie met de psychoanalyse van Freud, zal de
kerken aanzienlijk verzwakken.
Een 3e wereldoorlog
maakt gebruik van de geschillen tussen de politieke Zionisten en de
leiders van de islamitische wereld, door vertegenwoordigers opgebouwd. De
oorlog wordt zo bestuurd, dat de islamitische wereld en het politieke Zionisme
wederzijds, samen met de staat Israël, zichzelf vernietigd.
Wat de oorlogsvijandelijkheden aangaan, worden de andere
naties gelijktijdig als gevolg van de oorlogssituatie gedwongen zich elkaar
wederzijds te bestrijden met en daardoor een uitgedoofde verdeeldheid, tot zij
fysiek, moraal, geestelijk en economisch volledig in hun krachten zijn uitgeput.
Na de derde
wereldoorlog mogen alle katholieken bij het kerkelijk avondmaal het bloed van
God-als-Jezus-Christus door de sacramentele wijn in zich opnemen, waarbij
alleen de aalmoezenier van de sacramentele wijn drinkt, zodat zij de Bijbel
begrijpen wanneer goddelijke bloed in hen is.
In de naoorlogse periode moeten
de socialistische revolutionairen en de atheïsten ontketend worden, omdat ze
een enorme sociale catastrofe provoceren,
die met verschrikking duidelijk tonen zal, wat het resultaat van
atheïsme is, dat de oorzaak is van het barbaarse en de bloedigste onrust.
Dan zullen de
burgers van deze vernielers worden uitgeroeid. En zij die door het heidendom
volledig teleurgesteld worden, die zullen het ware licht door de
verklaringsopenbaring van God-als-Jezus-Christus aannemen, dat eindelijk in de openbaarheid
helder zal worden vertolkt.
Een gevolg zal
zijn de vernietiging van de duivelaanbidders en het atheïsme. In de naoorlogse
periode zullen de mensen leven volgens de Openbaringen van de verklaringen van
1840-2016 en na haar dan ook officieel hun wetten afstemmen, die
God-als-Jezus-Christus gegeven heeft.
Opmerking van
beheerder homepage: De Heer zegt in deze samenhang de volgende woorden bij
Robert Bloem in ‘Hemel en Hel’, in de ‘Jeugd van Jezus’ en op andere plaatsen: ‘Maar de
vijgenboom, die Ik reeds in Abrahams tijd heb geplant bij de kinderen van mijn
volk in Salem, een stad, die Ik met eigen handen in Melchizédek heb gebouwd,
die vijgenboom zal Ik vervloeken, omdat die niets dan bladeren voortbrengt.
Waarlijk, tot nu toe heb Ik altijd honger
gehad! En, hoewel Ik hem vele malen door goede tuinlieden liet bemesten, gaf
hij mij toch geen vruchten! Nog voordat
er een eeuw vervlogen zal zijn, zal deze
stad, die Mijn eigen hand voor Mijn eigen kinderen heeft gebouwd, aan jullie,
vreemdelingen, ten prooi vallen: de zoon van jouw broeder zal tegen Salem het
zwaard opnemen!’ [De jeugd van
Jezus 152-16-18]
Opmerking hierover: De Heer laat in deze samenhang de volgende woorden bij Robert Blum in Hemel en Hel daarover uitspreken:
[.] ‘’wat de vruchteloze
vijgenboom betreft, zo stelde de Heer Jezus zondermeer slechts een symbool op,
waarschijnlijk van de rooms-katholieke kerk,
die ook vol van heidense
ceremonie traditie is, en achter deze is geen vrucht waarneembaar..[Hemel en Hel - RB.02_276,06]
..’En jullie worden dan zoals elke vijgenboom, die daar vruchtloos stond, terwijl het bij Mij onder zijn takken verhongerde.
Want jullie ouders zijn zulke
vijgenbomen, jullie kinderen zijn daarvan de vrucht. Zijn deze echter verdorven
geworden door de bekende ‘verdraaiers’, zus zo
of zo, dan zal vroegtijdig de bloesem en de vrucht van de takken vallen.
En de Heer zal voorbijtrekken en de
boom leeg aantreffen, en zo zal Hij doen, wat Hij gedaan heeft met de
vijgenboom! – Onthoudt dit wel, jullie ouders, en bedenk, wie Degene is, die
zulks zegt! [Hemelse Gaven.01_40.12.14,12]
[.] dat zij daardoor dan
de wereld
gemakkelijk in zijn geheel zullen erkennen,
wat juist nu des te meer moeite geeft, omdat Mijn zevende en laatste aankomst vlak
voor de deur staat. Zie om naar de vijgenboom, en jullie zullen
het aantreffen,
zoals het is!
[Matth. 24:32, Lukas 21:29 en HiG.03_41.01.02,40,]
Zo moet de zuivering en loutering van het geestelijke rijk der zielen
geschieden, zoals Ik het in het evangelie van de vijgenboom vertelde. Wanneer
zijn bladeren beginnen te groeien en stevig worden, dan is dat het begin van de
zomer, het begin van de periode van ontwikkeling en vruchtvorming, die ons geestelijk aan de scheidingstijd en
de proeftijd herinnert, waarin rekenschap
gevraagd zal worden over het aan
de mensen toevertrouwde geestelijke
goed.
De natuurrampen, de
ongelukken en ziekten, die aan deze tijd voorafgaan, zijn de laatste pogingen
om nog te redden wat er te redden valt, opdat niet iedereen in het slijk van
het egoïsme verstikt. Alleen
door ongeluk en wrange tegenslagen zal het trotse mensenhart murw worden. [Predikingen
van de Heer .01_053,08,9]
En des anderen daags, [vroeg in de ochtend] als zij uit Bethanië gingen, hongerde Hem. En ziende van verre een vijgenboom die bladeren had, ging Hij
om te zien of Hij ook iets op dezelfde zou vinden; en daarbij gekomen zijnde,
vond Hij niets dan bladeren;
want het was de
tijd der vijgen
niet. En Jezus antwoordende, zei tot
dezelfde: ‘Niemand eet enige
vrucht meer van u in der eeuwigheid. Uit u worde geen vrucht meer in der
eeuwigheid!’ En de vijgenboom verdorde terstond. [Mattheüs 21:18,19] En Zijn discipelen
hoorden [en zagen] het. [Markus 11:12-14]
En des morgens vroeg voorbijgaand zagen zij, dat de vijgenboom verdord was,
van de wortelen af. En Petrus, zulks indachtig geworden zijnde, zei tot Hem:
‘Rabbi, zie, de vijgenboom, dien Gij vervloekt hebt, is verdord.’
En de discipelen dat ziende, verwonderden zich, zeggende: Hoe is de vijgenboom zo terstond verdord? [Matt. 21:20 en Markus 11:20]
Hier voorzegd
Jezus feitelijk, dat vanaf, dat de vijgenboom verdord werd, de geestelijke
winterperiode aangebroken is. Deze zal duren
in een tijd van verdrukking, die de mensheid nog nooit gekend heeft, sinds de
schepping van de mens. Maar de Heer zal dan terugkomen, indien de
vijgenboomtakken weer teder worden en bladeren dragen zal.
Pas dan zal Hij
terugkomen. (Markus 13:28 e.v.) - [Opmerking:
Bovenstaande vijgenboom moet niet verward worden met een dertigjarige oude
verdorde vijgenboom, die later weer ging opbloeien]
UpToDate 2024-2025