„Over de
politicus“ en andere
levensleren van Jezus
of: bemoei
je niet zomaar
met …
[door Klaus Opitz, Dld]
Jezus heeft Zijn
„schrijfknecht“ Jakob Lorber
op 23e juli 1847 een toonaangevende „humoristische“ tekst over de
politicus gedicteerd. – Schelmenstreken,
die vandaag daaraan parallel lopen.
Over
de politicus – 23. Juli 1847
[HiG.02_47.07.23,01]
„Dus schrijf jij ook vandaag wat humoristisch, maar het laat zich wel
vanzelf begrijpen: in re vera! [waarheidsgetrouw]
…Omdat
de politiek dus een omhulsel of een bedekking is, speciaal over de zonden van
de zelfzucht en eigenliefde, is alle gezamenlijke politiek als
een ‚verborgen spijze’ te beschouwen, slechts met het verschil, dat een bedekte
spijze doorgaans een goede spijze, een lekkernij is, terwijl de politiek een
heel buitengewoon slecht gericht is, waar veel arme, goede mensen zich de
burgerlijke dood aan eten.
De politiek, als bedekte spijze, verrassen weliswaar ook hun nare
consumenten, maar nooit op een aangename, maar altijd op een onaangename
wijze en veroorzaken vaak de grootste weeën in een burgerlijke maatschappij.
Iedereen
heeft voor hen – en met recht - in zekere zin ook een heimelijk respect, dat
elk ontzag koortsachtig evenaart, en die sommige zenuwlijders [antizoölogen]
bij het aanzien van een met dubbele tong uitklievende
slang geheel en al met ontzetting griezelig aanstaren en deze als een
reuzenslang [Boa constrictor] gewaarworden – en dat
met uitzonderlijk respect helemaal in orde is, omdat een dergelijke politicus
in alle ernst geestelijk niets anders is dan een Boa constrictor
[reuzenslang], die ook zoals men weet, haar buit van te voren eerst dooddrukt,
en hem dan zonder enige zorg en vrees in een weerloze toestand verteren kan.
Om deze redenen zoekt de politiek hun verkozen slachtoffers te
verdoven met allerlei giftige middelen, te verstikken, te verblinden en ze
daardoor, als bij een reuzenslang [Boa constrictor]
haar buit volledig weerloos te maken, en ze dan gemakkelijk, zoals men pleegt
te zeggen, met ‚huid en haar‘ op te eten.
Om die redenen neme ieder zich in acht, wanneer hij met zulk een ‚verborgen
spijze’ met een ‚Boa constrictor’ heeft te maken,
anders zal hij spoedig gewaarworden, dat de politiek al lang voor Jackon, de zwavelether heeft uitgevonden, om onschuldige
mensen met de dood te narcotiseren – wat voor ze ook niet zo moeilijk was,
omdat ze immers al van de meest nabije zwavelpoel afstammen – jullie weten al
welke!
Daarom zei nog een keer gezegd, neem jullie je in acht voor de politiek,
willen jullie tijdelijk een ook eeuwig niet genarcotiseerd worden! Amen.‘
(HiG.02_47.07.23,01ff)
De
apostel Petrus tot Robert Blum:
‘Want de mensen op Aarde
hebben een geheel vrije wil. Ja, zelfs de Aarde ligt in hun handen. Beledigen
zij haar, dan zal zij hen ook straffen, zoals ten tijde van Noach. Wenden de
mensen zich echter tot de Heer en vragen Hem om een goede regering, om rust,
vrede en goede ordelijke toestanden, dan grijpen ook wij in de teugels van
de vorst en leiden hem en zijn volk op die weg, waarlangs alleen geluk kan
worden bereikt. Daarom moeten de mensen nooit wrok koesteren tegen hun vorsten
of hen zelfs haten, want ook zij zijn mensen. Zij kunnen hen beter zegenen
en de Heer vragen of Hij hen als hun aardse bestuurders wil leiden en zegenen.
Dan zullen zij overgelukkig zijn.' (Robert Blum.02_289,09)
In veel andere teksten
toont Jezus, hoe wij ons in de politiek en het sociale leven moeten
gedragen:
‘Mijn
leerlingen mogen geen kniesoren zijn en met schijnheilige gezichten en voorgewende vroomheid
rondlopen om de mensen te laten geloven dat alleen hun voeten nog maar de aarde
raken, maar dat de rest van hun lichaam al in de hemelen verblijft en dat zij helemaal
vervuld zijn van de geest van God, -maar jullie moeten iedereen een
vrijmoedig en opgewekt gezicht laten zien, zodat iedereen veel vertrouwen
in jullie krijgt, dan zullen jullie veel zegen uit de hemelen onder de
mensen verspreiden. [10]
Zie, de waarachtige Geest van God woont volledig in Mij, en
jullie hebben Mij nog nooit met hangend hoofd en vroom neergeslagen ogen
rond zien lopen, maar Ik loop met een open en gewoon gezicht rond en Ik
ben steeds volkomen rechtstreeks, en bij eerlijke en vrolijke mensen ben Ik
vriendelijk en opgewekt, en treurenden en angstigen maak Ik vrolijk en moedig, en als leerling van
Mij moet je je geheel uit eigen vrije wil net eender
gedragen! [11]
Daarom zeg Ik jullie allen
nog eens, dat jullie volkomen vrij van geest, en vrolijk en opgewekt door de
wereld moeten gaan, zonder aan de wereld te hangen. Want zoals Ik
Zelf alleen maar in de wereld ben gekomen om alle mensen een blijde en
gelukkig stemmende boodschap uit de hoogste hemelen over te brengen, die
iedereen op zo'n wijze troost moet geven dat zelfs de ergste marteldood hem
niet droevig zal stemmen -omdat hij ziet en zien moet, dat er voor hem geen
dood meer bestaat en kan bestaan, en dat in Mijn eeuwige rijk voor hem noch
deze aarde noch de hele zichtbare hemel ooit meer verloren kan gaan, en dat hij
bovendien nog het gezag zal krijgen over heel veel -, zo zal Ik ook jullie,
wanneer jullie in de geest en in de kracht van Mijn leer bekwaam worden, in
Mijn naam uitzenden om alle volken der aarde deze blijde boodschap uit de
hemelen over te brengen. [12]
Maar wie zal zo'n
bijzonder blijde boodschap met een treurig, bedeesd, vreesachtig, angstig en
moedeloos gezicht willen of kunnen overbrengen? Daarom, voor altijd
weg ermee en weg met de overdreven eerbied zelfs voor Mij; want met dat
alles zouden jullie nooit geschikt zijn om voor iets groots geroepen en
uitgekozen te worden, en nog minder om iets belangrijks en groots te
verrichten! [13]
Als je Mij uit de grond van je hart liefhebt,
is dat voor Mij volmaakt voldoende; alles wat meer is, is dom, heeft geen nut en maakt van
de mens, Mijn evenbeeld, een laf schepsel dat voor niets groots deugt of
bruikbaar is’ (GEJ.06_018,10-14)
„...Ik zeg
jullie: Bemoei jullie je daarmee niet en blijf voornamelijk in je huis (in
het geloof), opdat, wanneer Ik binnenkort zal komen, Ik jullie je
dan ook thuis aantref, jullie troost, sterkt en je zult opnemen in Mijn
nieuw op te richten Rijk op Aarde en op alle sterren.
Als ik jullie echter thuis niet zal aantreffen, dan hebben jullie het dan
ook aan jezelf toe te schrijven, wanneer jullie aan deze van Mijn grootste
en laatste aankomst helemaal geen of slechts een zeer gering deel zult hebben.
Ik
zeg jullie: Alleen Ik ben de Heer van de gehele oneindigheid, en verder
bestaat er geen!‘ (Hemelse Gaven.03_49.04.06,22f)
„...Jullie
moeten daarom ook niet zeggen: ‚zie, dit volk heeft gelijk en dat volk heeft
ongelijk; en deze of gene veldheer
doet vloekwaardigs of zijn voorgangers zijn gezegend. – dus jullie moeten ook
noch een enige vreugde noch verdriet hebben, of jullie ervaren, dat deze of
gene partij of getriomfeerd heeft of deze partij werd aanzienlijk naar beneden
gehaald.
Eigenlijk
moeten jullie je daarover helemaal niet mee bezighouden, of datgene, wat nu
gebeurd, nu juist of onjuist is; want Ik laat alles dat zo gebeuren, zoals
het geschiedt, en Ik bedoel, dat Ik hiervoor toch Heer genoeg ben of wijs
genoeg en Ik ben goed genoeg.
(Hemelse Gaven.03_49.04.06,16)
‘…Ik roep niet en zeg: "Wend u geheel af van de
voor uw tijdelijke bestaan noodzakelijke omgang met de wereld!"; want
dat heb Ik Zelf toch ook niet gedaan, toen Ik op de wereld was. Ik Zelf heb in
de wereld gewerkt en heb met Mijn eigen handen de wereld veel goede diensten
bewezen. En daarom zal Ik nooit tegen u zeggen: "heb met de wereld
helemaal niets te doen!" Maar dit zeg Ik u:
Schuif de steen, ja, de zware steen weg van uw
Lazarusgraf en u zult weldra
binnenin u Gods heerlijkheid gewaar worden! Maar het graf moet geopend zijn en
dan zullen degenen die in de graven zijn Mijn stem horen en gewekt worden!
Maar zolang u de steen
niet wegschuift van het graf, zult u te zeer gevangenen van de dood zijn
en Ik kan roepen als een nachtwaker en dan nog kan uw Lazarus Mij niet horen;
want door de steen dringt de stem van de liefde niet heen, omdat de steen zelf
het symbool van de ware liefdeloosheid is. Een steen kan slechts door de stem
van Mijn toorn verbrijzeld en vernietigd worden; maar Mijn liefde bedient zich
niet van een steen voor de mond in plaats van een bazuin.
Zo'n steen is uw wereldgeleerdheid die zich baseert
op het verstand; hij is log en zwaar en er is veel krachtsinspanning
voor nodig om hem van het graf weg te wentelen. Maar niettegenstaande dat,
moet hij toch weg, anders dringt Mijn levenwekkende stem niet tot de
dode Lazarus in u door…
Het hangt nu helemaal van
u af daarnaar te handelen: Zult u daarnaar handelen, dan zult u ook zeker tot
de vaste overtuiging komen, dat deze openbaring niet uit de mond van een mens,
maar uit Mijn eigen mond komt. Als u het echter alleen maar leest als
een werelds boek, dan zal het voor u ook alleen maar als een mensenwerk een
werelds boek blijven!’ (Tekstverklaringen-016,09-15)
"Mijn Rijk is niet van deze wereld, geef daarom de keizer, wat hem
toekomt, en Mij, wat van Mij is – namelijk jullie hart in gehoorzame, reine
deemoed. Om al het overige hoef je je niet
mee bezig te houden, want Ik, jullie Vader, ben immers midden onder jullie. Wees
daarom gehoorzaam aan jullie gezaghebbers, neem gewillig zonder morren het
lichte kruis op jullie schouders en volg, jezelf verloochenend, Mij in alle
liefde en zachtmoedigheid na, dan zullen jullie leven en levend maken in
Mijn genade, wat jullie steeds zullen aanschouwen in Mijn naam. Amen.‘ (Hemelse
Gaven03_40.08.15,04)
Weg dus met alles wat maar enigszins naar onverzoenlijkheid
riekt! Iedere seconde moet je met volle overgave voor miljoenen je armen kunnen
uitspreiden! Jouw broederkus moet voor alle wezens van de gehele schepping
gelden, of ze je aanstaan of niet! Vriend of vijand, dat moet je volkomen om
het even zijn, want als er in Mijn rijk van liefde bedenkelijke overwegingen
zouden bestaan, hoe zou het er dan weldra met het bestuur van de werelden
uitzien? (Robert Blum.02_234,05)
"De wil is
overeenkomstig de gerechtigheid ook die van de gerechtigheid, welke de daden
afweegt, en waar de goeden zichzelf vergelden en de slechten zichzelf
bestraffen. Gerechtigheid moet overal heersen, in geloofszaken
alsook in het sociale leven. Ik als Christus leerde de mensen hun
gewezen leer beter te begrijpen. Ik leerde de liefde en de wijsheid, die
de liefde in de juiste maat ‚duidelijk maakt‘. Ik leerde ze tolerantie
of gerechtigheid tegen allen, en zo zijn deze drie zegels de sleutel, hoe
Mijn leer zich moest uitbreiden, wanneer ze de veredeling van het
mensengeslacht wilde bereiken.’[uit Mayerhofer,
verklaring van de Openbaringen van Johannes, ‘het derde paard’]
Maar Ik wil het, en
moet het ook willen, dat ieder mens op de door Mij afgebakende weg voortgaat
en zich door eigen moeite en opoffering datgene verwerft, wat hij voor hier
en voor het hiernamaals nodig heeft, omdat hij anders nooit helemaal
zelfwerkzaam en daarom ook nooit zelfstandig zou kunnen worden. De volledige
zelfstandigheid is een van de meest noodzakelijke dingen voor de hoogst
mogelijke zaligheid. (GEJ.03_177,14,15)
Zolang Mijn leer niet in alles volkomen in acht wordt
genomen, zal het noch hier, noch in het hiernamaals - bij de
enkeling noch in het algemeen - beter gaan. Diegene die Mijn leer
echter helemaal wil navolgen, die zal het hier en in het hiernamaals goed
hebben; want voor een deemoedige ziel gaat alles goed en omdat ze Mij het
meest nabij is, heeft ze ook altijd de zekerste en allerbeste hulp bij de hand.
[Aarde en Maan-63:28]
…’Zoek vóór alles het rijk van God, al het andere zal
vanzelf toegevoegd worden!’ [Aarde en Maan-69:20]
Bron: www.jesus2030.de
UpToDate 2024-2025